TASR , 21. aug 2015

Talianske prosecco na britskom trhu predbehlo francúzske šampanské

Talianske šumové víno prosecco na britskom trhu z hľadiska tržieb v uplynulom roku prvýkrát v histórii predbehlo francúzske šampanské.

Informovala o tom agentúra AFP. Podľa údajov americkej spoločnosti IRI, ktorá sa zaoberá prieskumom trhu, tržby z predaja prosecca v Británii za 12 mesiacov do polovice júla 2015 vyskočili o 72 % na 339 miliónov libier (474,92 milióna eur).

To je v ostrom kontraste s miernym nárastom tržieb z predaja šampanského, a to medziročne o 1,2 % na 250 miliónov GBP. „Prosecco je módny nápoj, ktorý poskytuje lacnejšiu, ale z hľadiska kvality vynikajúcu alternatívu k šampanskému,“ skonštatoval Toby Magill, analytik IRI pre trh s alkoholickými nápojmi. „Niet preto divu, že prekonalo šampanské, a to tak z hľadiska tržieb, ako aj objemu predaja,“ uviedol a dodal, že prosecco kraľuje na britských svadbách a stáva sa tiež populárnym letným nápojom.

Čo sa týka objemu predaja, prosecco už dávnejšie predbehlo šampanské na britskom trhu. Za 12 mesiacov do polovice júla sa v Británii predalo 27,3 milióna litrov prosecca, čo predstavuje medziročný nárast o 78 %, zatiaľ čo predaj šampanského klesol o 0,4 % na 9,8 milióna libier. (1 EUR = 0,71380 GBP)

Najčítanejšie články »