JZ , 03. feb 2016

Zabudnuté víno Davida Bowieho zažíva renesanciu

Na prvý pohľad môže nejednému z nás napadnúť otázka: čo má spoločné David Bowie s vinárskym umením? Niečo predsa!

Nie je prekvapením, že sú v týchto dňoch vychyteným tovarom rôzne spomienkové predmety s Bowieho motívom. Tým, ktorí o ňom nikdy predtým nevedeli nič a jeho meno im bolo známe len z počutia, sa teraz vybavia konkrétne obrázky, ktoré sa v posledných týždňoch hlavne na internete objavovali často. 10. januára 2016 totiž tento svet opustil chameleón populárnej hudby David Bowie.

Menej známym faktom je, že sa Bowie pred tromi rokmi zúčastnil projektu „Whatever it Takes“, pod hlavičkou vinárstva Bodegas Vicente Gandia z Valencie. Projektu sa zúčastnili aj iné známe osobnosti ako George Clooney, Coldplay alebo Charlize Theron. Podstatou projektu bolo, že každá z oslovených osobností mala zabezpečiť dizajn zverenej odrody a fľaše vína. Z predaných fliaš sa malo vyzbierať čo najviac peňazí, ktoré sa potom použili na dobročinné akcie v Afrike. Vinárstvo sa za pomoci rozvojových organizácií snažilo predovšetkým zabezpečiť pitnú vodu vo viacerých chudobných oblastiach Afriky.

Po odprezentovaní vín a spustení predaja malo víno, ktoré nadizajnoval David Bowie veľký úspech. Postupne sa však z databázy vyhľadávania vín strácalo. Bezprostredne po jeho smrti sa čísla vyhľadávania tohto vína rapídne zvýšili a dnes ide takpovediac na dračku. V týchto dňoch má víno pre zberateľov pravdepodobne veľkú hodnotu a mnohí si chcú práve vo fľašiach zachovať spomienku na tohto hudobného velikána.

Vinárstvo Vicente Gandia je jedným z TOP 15 vinárstiev v Španielsku a patrí do prvej stovky vinárstiev v Európe.

Vína Vicente Gandia môžete zakúpiť online TU >

Zdroj: www.wine-searcher.com

Najčítanejšie články »