CHTGRB , 27. júla 2017

5 najoriginálnejších etikiet na vínových fľašiach

Pri výbere vína je rozhodujúcimi kritériom chuť. Tá sa odvíja od odrody hrozna, ročníka a terroir, z ktorého víno pochádza.

Akú chuť možno očakávať pri danom víne často napovedá aj samotná značka – každé vinohradníctvo má vlastné postupy a tradičné receptúry, dodávajúce vínu jeho typickú chuť.

A v neposlednom rade sú tu osobné preferencie konzumenta, či má radšej biele alebo červené víno, ružové alebo sekt. Podiel kyseliniek a cukornatosť takisto zohrávajú úlohu v situáciách, pri ktorých mnohí nerozhodne postávajú pred plným regálom fliaš vo svojej obľúbenej vinotéke…

Keď obal predáva

Podobne ako pri knihách, ani pri vínach by sa nemal hodnotiť obsah podľa obalu. No povedzme si úprimne, nefunguje to tak. Dnes je totiž obrovská konkurencia, kvôli ktorej musia mať vinári nekonvenčné myslenie, byť inovatívni aj v marketingu a v spolupráci s dizajnérmi vytvárať pre svoje vína originálne a nezameniteľné etikety. Vďaka nim si víno dokáže získať priazeň zákazníka ešte predtým, ako ho ochutná. To predstavuje nesmiernu konkurenčnú výhodu, lebo mnoho skvostných vín ani nedostane príležitosť, aby boli prechutnané. A to len preto, že majú obyčajnú etiketu, ktorá nezaujme.

Jednoducho, každá fľaša vína sa musí vedieť predať – tak ako napríklad týchto 5 dizajnových etikiet:

#1 House Wine

Nápaditá etiketa,  ktorá je zaujímavá pre svoju jednoduchosť, pričom kresba domu korešponduje s názvom vína. Víno sa vám zároveň snaží povedať, že si ho najlepšie vychutnáte práve doma, so svojimi blízkymi či priateľmi. Pikoškou je, že House Wine zašlo za pomyselnú vinársku hranicu (ktorá sa neprekračuje) a začalo ponúkať svoje vína v plechovke?! V Amerike je možné naozaj všetko

 #2 The Tapas Wine Collection

Nie je skvelé, že priamo na etikete vína nájdete odporúčania, k akému jedlu alebo pochutinám sa víno najviac hodí? Tomuto hovoríme funkčný dizajn.

#3 Boarding Pass Shiraz

Austrálske víno s originálnou etiketou, pripomínajúcou letenku. Autentickosť dosiahli dizajnéri aj vďaka použitiu jednoduchého fontu či dodatočnej nálepke na hrdle fľaše – vyzerá ako páska, ktorou vám letiskoví pracovníci označia batožinu. Pocit pri jeho pití Vás presunie do slnečnej Austrálie.

#4 Lazarus WinesEtiketa na víne z produkcie Lazarus Wines je unikátna tým, že text na nej je napísaný v Braillovom písme. Nejde pritom len o nejakú prvoplánovú snahu spropagovať víno netradičným spôsobom. Víno totiž vyrábajú nevidiaci vinári.https://img.buzzfeed.com/buzzfeed-static/static/2014-10/29/15/enhanced/webdr02/enhanced-13164-1414611268-1.png?downsize=715:*&output-format=auto&output-quality=auto

#5 Helvetica WineLimitovaná edícia Helvetica Wine vznikla na počesť autorov tohto fontu. Helvetica je jedným z najpoužívanejších a najviac uznávaných fontov v grafickom priemysle. Fľaša vína je čierna, čo je v kontraste s ostatnými prvkami na etikete. Vďaka čistému dizajnu, etiketa na fľaši vyniká.

Etikety na vínach Chateau GRAND BARIEtikety Chateau GRAND BARI sú charakteristické tým, že sú moderné, farebné a v tvare motýlika.

Práve preto dokážu prilákať pozornosť zákazníkov. Totiž nielen samotná chuť vína, ale takisto rozpoznateľnosť a zapamätateľnosť značky nakoniec rozhodujú o tom, či víno bude, alebo nebude, mať úspech v silnej konkurencii ostatných vín.

Najčítanejšie články »