Trpezlivosť dobré víno prináša...
Písanie nemám rád, pretože z hľadiska výsledného dojmu považujem...
REPORTÁŽE, FM, 09, Február 2012
Oberačka pri -12° C
2.2.2012 a -12° C. Takáto magická konštelácia vyšla KARPATSKEJ PERLE na...
VINÁRSKE AKTUALITY, KP, 08, Február 2012
Spotrebná daň na ovocné vína a medovinu sa len po pár dňoch účinnosti ruší
Spotrebná daň na ovocné vína a medovinu platná iba od januára tohto...
VINÁRSKE AKTUALITY, TASR, 02, Február 2012
Spotrebná daň fakticky likviduje producentov ovocných vín v SR
Zákon o spotrebnej dani z alkoholických nápojov účinný od 1. januára...
VINÁRSKE AKTUALITY, 31, Január 2012
Zápisky z blogu
Úžasné chardonnay 2009 výber z hrozna od Juraja Zápražného z Vinosadov.
Ochutnal som vínko od Juraja Zápražného z Vinosadov. Otvoril som jeho chardonnay ročník 2009 výber z hrozna. Naozaj veľmi milo ma prekvapil. Vôňa aj chuť sú úžasné.
BLOG 30.10 2011
TASR, 18, Február 2010
Víno konzumované v malom množstve ma priaznivý vplyv na ľudské zdravie
Malé dávky vína majú blahodarný vplyv na ľudské zdravie. Vyplýva to z intenzívnych výskumov, ktoré sa realizujú od začiatku 90. rokov na celom svete.
Podľa vedúceho Katedry výživy ľudí Slovenskej poľnohospodárskej univerzity v Nitre Petra Chlebu všeobecný názor, že alkohol poškodzuje zdravie, platí len pri jeho konzumácii vo väčších dávkach. "Pri porovnávaní červených a bielych vín sa nedospelo ku konsenzu, ktoré je pre zdravie človeka lepšie. Vo všeobecnosti platí, že oba druhy vín sú prospešné," povedal pre TASR Chlebo s tým, že zdraviu prospešná denná dávka je 0,2 litra pre mužov a 0,15 litra pre ženy.
V niektorých krajinách podľa neho odporúčajú až tri deci, Francúzi dokonca až šesť deci vína denne. Svetová zdravotnícka organizácia však odporúča maximálne dva deci. "Viac zdraviu prospešných látok sa dokázalo u červených vín. Sú to najmä flavonoidy, antokyány a katechíny, ktoré sa teraz sledujú. V bielych vínach sú zase hydroxiškoricové kyseliny, ktoré majú podobný účinok. Antioxidačné účinky vína podporuje sírenie oxidom siričitým. Možno teda konštatovať, že antioxidačná kapacita bielych a červených vín je približne rovnaká," povedal Chlebo, pričom vyzdvihol preventívne účinky vína pred vznikom kardiovaskulárnych ochorení.
Trochu rozporuplné sú podľa neho údaje týkajúce sa rakovinových ochorení. "Existujú práce, ktoré tvrdia, že už deci vína denne môže u žien v prechode a hormonálne senzitívnych ľudí vyvolať rakovinu. Na druhej strane posledné výskumy ukazujú, že požívanie červeného vína v malom množstve má preventívne účinky pred vznikom rakoviny hrubého čreva či prostaty," dodal Chlebo. Ako doplnil, zdravotnícki odborníci odporúčajú konzumovať jedno - dve deci vína denne. Nie však samostatne, ale s spolu s jedlom.


