KRPTSKPRL , 19. feb 2015

KARPATSKÁ PERLA – najúspešnejšie slovenské vinárstvo na Sakura Award

Tento rok nastavila KARPATSKÁ PERLA latku na súťažiach vín poriadne vysoko.

Súťaže v roku 2015 začala s obrovským úspechom na medzinárodnej súťaži Sakura Award v Japonsku. V krajine vychádzajúceho slnka zažiarili tri vína z KARPATSKEJ PERLY a získali 2 veľké zlaté a 1 zlatú medailu. Dvoma veľkými zlatými medailami boli ocenené vína VARIETO Frankovka modrá 2012 a JAGNET Muškát moravský 2013. Veľké zlaté medaily boli udeľované vínam s bodovým hodnotením od 95 do 100 bodov. Zlatú medailu KARPATSKEJ PERLE vybojoval JAGNET Müller-Thurgau 2013. Zo slovenských vinárstiev, ktoré sa zúčastnili súťaže, bola KARPATSKÁ PERLA najúspešnejšia. (Oficiálne výsledky súťaže sú zverejnené na stránke Sakura Award – http:// sakuraaward.com/en/result/index.html)

Yumi Tanabe

Yumi Tanabe

Súťaž je zaujímavá aj tým, že tu vína hodnotili výhradne japonské degustátorky. Bolo medzi nimi až 340 expertiek na víno, ktoré tvorili someliérky, obchodníčky s vínom, či novinárky píšuce o víne. Súťaž viedla pani Yumi Tanabe, známa someliérka, ktorá ma vlastnú vinársku školu v Tokiu s 21 ročnou tradíciou. Je tiež prezidentkou organizácie Wine & Spirits Culture Association. 2. ročník Sakura Award sa konal 1. až 4. februára v Tokiu.

Súťaže sa zúčastnilo 2904 vín z celého sveta. Bolo tu udelených 165 veľkých zlatých, 577 zlatých a 481 strieborných medailí. Tento veľký úspech je pre vinárstvo o to dôležitejší, že už niekoľko rokov exportuje vína do Japonska. V Japonsku je o ocenené vína veľký záujem, preto tento úspech môže prispieť k šíreniu dobrého mena slovenských vín v Japonsku. Majiteľ firmy Ladislav Šebo sa navyše v novembri zúčastnil japonského veľtrhu s vínom v obchodnom dome Hanshin v Osake. Je to známy, prestížny obchodný dom, ktorý má sieť vinoték po celom Japonsku. Každý rok organizuje jarnú a jesennú prezentáciu vín „Hanshin Autumn Wine Fair“ s vínami z celého sveta. Vďaka pozvaniu japonských importérov mohol pán Šebo predstaviť japonským milovníkom vína vína KARPATSKEJ PERLY aj osobne.

Hanshin Wine Fair patrí medzi veľtrhy s najdlhšou tradíciou v Japonsku a túto jeseň sa konal už po 37. krát. Celková návštevnosť veľtrhu bola okolo 40 000 ľudí. Vína tu vystavovalo 52 importérov a predajcov, pričom bolo možné ochutnať až 750 rozličných vín. Počas veľtrhu sa konali prezentácie vinárov, ktorí sa osobne zúčastnili veľtrhu. Keďže vína prezentoval aj majiteľ firmy Ladislav Šebo, mal možnosť prezentovať vinárstvo aj na pódiu. To výrazne zvýšilo predaj vín KARPATSKEJ PERLY a to až natoľko, že sa jej obchodní partneri stali jedni z najúspešnejších predajcov na veľtrhu.

V Japonsku síce podobne, ako v iných ázijských krajinách majú radi červené víno, uvedomujú si však, že ich kuchyňa je vhodnejšia v kombinácii s bielymi suchými vínami a preto sa aj slovenské biele vína tešia značnej obľube.

Najčítanejšie články »