svatomartinske
MM , 24. nov 2014

Beaujolais sa vytráca z českých reťazcov, nahradzuje ho Svätomartinské

Na český trh tento rok mieri aj v dôsledku daždivého počasia len 1,9 milióna fliaš tzv. Svätomartinského vína. To je 5 % menej ako vlani.

O jedno víťazstvo ale prvé české víno z tohtoročnej úrody ani tento rok nepríde. Záujem o jeho najväčšieho konkurenta, francúzske Beaujolais Nouveau, ktorého predaj začína tradične tretí štvrtok v novembri, totiž ďalej klesá. Informoval o tom na svojej internetovej stránke český hospodársky denník E15. Podľa týchto novín niektoré reťazce v Česku už dokonca prestali ponúkať mladé víno z Francúzska, ktoré malo ešte pred pár rokmi nad rozbiehajúcim sa projektom Svätomartinského navrch.

Našou dlhodobou stratégiou je podpora tradície svätého Martina a podpora českých a moravských vinárov. V súlade s tým už niekoľko rokov beaujolais neponúkame,“ uviedol hovorca Kauflandu Michael Šperl s tým, že tento rok ponúkajú celkom 17 druhov vína predovšetkým z Moravy. Od ponuky Beaujolais Nouveau upustilo v Česku rovnako ako vlani aj Tesco. Dôvodom je podľa hovorcu Jiřího Marečka aj úsilie podporovať lokálnych dodávateľov. „Môžeme povedať, že sa Svätomartinské vína tešia veľkej obľube. Tomu zodpovedá aj ich predaj. Za prvý týždeň od začiatku ich ponuky sme tento rok predali viac ako 50.000 fliaš,“ uviedol a dodal, že české Svätomartinské víno je zároveň lacnejšie ako dovážané Beaujolais Nouveau.

Klesajúcu tendenciu v predajoch beaujolais zaznamenáva aj Billa. „Dôvodom môže byť rastúca obľuba Svätomartinského vína aj to, že je cenovo nižšie než beaujolais,“ uviedla hovorkyňa Billy Lucie Borovičková. „Svätomartinské vína sú stále viac vyhľadávané a domáce tradície tak postupne prekonávajú tradíciu dovážaného Beaujolais Nouveau,“ potvrdzuje Judita Urbánková, hovorkyňa Aholdu, ktorý v Česku prevádzkuje sieť Albert.

Najčítanejšie články »