TASR , 06. mar 2017

Kórejci plnia pivnice Valtíc aj Mikulova, zachutilo im moravské víno

Moravské pivnice sa tešia čoraz väčšiemu záujmu kórejských turistov. Ich počet vlani vzrástol až o 25 %.

Prilákala ich cielená reklamná kampaň. Vinárom sa tiež podarilo prelomiť ľady aj pri obchodnej spolupráci. Agentúra CzechTourism vlani spolu s kórejskou cestovnou kanceláriou Hana Tour pripravili minulý rok kampaň, ktorá lákala Kórejcov na južnú Moravu. A očividne s úspechom. V porovnaní s predchádzajúcim rokom sa totiž počet kórejských turistov na južnej Morave vlani zvýšil až o 25 %.

Takýto skok urobili minulý rok v štatistikách zahraničných návštevníkov vlani už len Nemci, konštatuje portál iDNES.cz. Kórejci zatiaľ južnou Moravou väčšinou len preletia, v priemere tu totiž prenocujú jednu až dve noci. Ale aj to je pre tento kraj úspech. „Kórejci sú veľmi pracovití a v rovnakom tempe, v akom pracujú, prežívajú aj dovolenku. Keď už vyrazia do Európy, chcú vidieť čo najviac za čo najkratší čas. Preto je veľký úspech, že k Prahe alebo Českému Krumlovu zaradili aj južnú Moravu,“ uviedla Monika Perďochová z Centrály cestovného ruchu južnej Moravy, ktorá minulý týždeň prezentovala juhomoravskú ponuku zástupcom cestovných kancelárií v Soule a v prímorskom letovisku Busan. Kórejčania sú druhou najpočetnejšou skupinou zahraničných návštevníkov Salónu vín vo Valticiach, kde sa prezentuje stovka najlepších vín z celej krajiny. A v budúcnosti by v pivniciach valtického zámku mohlo byt ázijských turistov ešte viac. Svedčia o tom ohlasy z Kórey. „Výsledky individuálnych rokovaní so zástupcami najdôležitejších kórejských kancelárií sú veľmi nádejné,“ komentuje schôdzky Pavel Krška, riaditeľ Národného vinárskeho centra, ktoré Salón vín organizuje.

Cieľom vinárov na Morave je, aby minimálne 20 až 30 % zahraničných turistov v Česku navštívilo aj ich región. A nie sú bež šancí. Turisti z Ázie totiž hľadajú nové miesta pre poznávanie. „Kórejský trh zreje a je na ňom cítiť hlad po nových destináciách. Kórejci oceňujú predovšetkým romantický ráz našich zachovalých historických miest, hudbu, pivo, bábky, ale aj pôvodnú kultúru a tradície,“ uviedla generálna riaditeľka agentúry CzechTourism Monika Palatková. Juhomoravský kraj sa chce udržať v hľadáčiku kórejských kancelárií aj v nasledujúcich mesiacoch. A vinárom sa tiež podarilo prelomiť ľady. Kórejci sa totiž čoraz viac zaujímajú o moravské víno. Nielen ako turisti, ale aj ako bežní spotrebitelia.

Už pred rokom sa niekoľko moravských vinárov spojilo do exportného združenia Wine of Czech. Spoločná značka má otvoriť Morave juhokórejský trh s vínom. „Trh s vínom je v Južnej Kórei veľmi mladý. Ešte pred 20 rokmi to bol nedostupný produkt. Teraz jeho dovoz a spotreba každoročne rastú. Napriek tomu nie je ľahké sa tam presadiť,“ povedal šéf projektu Wine of Czech Republic Michal Solařík.

Najčítanejšie články »